måndag 23 mars 2009

Heja Heja

Nu var det ännu en ny vecka. Fattar intehur snabbt det går egentligen. När man va liten kändes det som tiden gick mycket långsammare, fast den antagligen inte gjorde det. Eller så har det skett någon allvarlig förändring i tidens hastighet... hm låter dessa filosofiska flummiga tankar stanna där tror jag. Annars har det vart en mycket mysig helg. Middagen i Lördags blev kalas god och mycket lyckad. Omtyckt av alla vad jag förstod det som. *klapp på axeln* Alltid kul att bjuda folk på middag och ännu roligare när det blir riktigt bra. Cheesecakeen blev oxå mycket bra och super god! I går (söndag) så blev det inte så mycket gjort. Va inne o mätte o greja lite i nya lägenheten och skrev en lista på saker som vi skla köpa på IKEA nästa helg.
I CAN`T WAIT!! I LOVE IKEA!!
På eftermiddagen åkte vi till Axvall men stannade på Jula-huset på vägen för att se om det fanns några schysta handtag till köksluckorna. Det fanns det dock inte så det gick relativt snabbt att ta sig igenom JULA. Väl i AXvall så kom vi mitt i maten. Uh det börjar bli pinsamt tycker jag. Spelar ingen roll när vi kommer så lyckas vi komma mitt i maten och alltid slutar det likadant... att man sitter där men varsin tallrik. Det är alltid gott, men känns lite retligt. Liksom att man gör det med flit fast man inte gör det. Iaf inte Jag. Kanske är Godingen som har en speciell matluktarnäsa... hm eller bara jäkligt bra tajming. Hur man nu vill se det hela.
Sedan vankades det våfflor till fikat och de satt ju inte heller fel. Riktigt smaskens!!


Jag har u i ett par veckors tid nu lovat Er och Mig själv att lägga ut mått, vikt o bild på mig innan jag satt igång med beach 2009 och NU kan jag presentera detta. (det är inte för att jag vill "visa upp mig" utan mer som en sporre till mig själv att jag faktiskt måste visa en efter bild oxå!)



Idag måndag blir min första dag på gymet på VÄLDIGT VÄLDIGT länge. Pirrigt Men ska bli skönt!
Start Status
Längd: 167 cm (lär bli oförändrat!)
Vikt: 67 kg
Mått: Midjan över kärlekhandtagen 91 cm, rumpan 97.5 cm, låren 56 cm, överarmar 28 cm
OK, Bild nr 1 Frammifrån.
(Låt er inte luras av bilden som faktiskt ger lite intryck av att det kan finnas små lätta magrutor! För det gör det inte, råka bara hamna i en bra vinkel!)

Mina Mål är att "fasta" till min kropp, få bort kärlekshandtagen, gå ner till min trivselvikt 60-63 kg. Jag vill poängtera att Jag inte upplever mig själv som tjock och att jag INTE vill bli sticksmal. Nej jag vill bara gå ner dom där trivselkilona och bli starkare i rygg, axlar o mage (ett måste med mitt jobb!!) och som sagt känna mig lite fastare (spec runt rumpan o låren!!)

Så nu har jag blottat mig och nu börar jakten... Wich me luck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HOUSE OF WELLNESS
http://johannaek.blogg.se

min blogg om kost, träning & allt annat hälsosamt. Läs bl.a om hur du ökar fettförbränningen och får en fast kropp med rätt kost & träning inför sommaren..

Hoppas du hittar massor med inspiration och motivation! Ha en bra dag=) mvh Johanna

Anonym sa...

jag tycker du ser jättesmal ut!