fredag 27 mars 2009

AILIEN 1

Hej på er alla fina människor där ute!
Hoppas ni mår bra.. Själv har jag just satt mig ner i soffan och ska avnjuta en kopp kaffe och en semla (måste passa på medans dom fortfarande finns kvar!!!) Har vart i Skövde sedan lunch ungefär och kikat i affärer. Jag lovade ju mig själv att få unna mig lite kläder denna månad eftersom jag vart duktig och inte handlat ngt sådant på 1,5 månad! Heja Heja! Istället har ju mina normala shopping slantar gått åt till den rackarns bilen som krånglat. Här köper man en nästan ny bil för man ska slippa krångel och va händer jo bilf*n gör en luspank.. ja ja tur jag har vw-kortet så jag kan dela upp betalningen 6 månader räntefritt. Är i vanliga fall anti allt vad kreditkort heter men det va skönt att kunna dela upp detta på ett par månader.

Men nog om bilen...

Va på jätteshopping humör när jag åkte iväg och det börade ganska bra med hyfsad shopping lycka inne på Vero Moda. Men sen sjönk det som en gråsten när ag gick in på din sko i hopp om att hitta ett par nya vår skor. Där va det snorkig personal som tittade på mig som om jag vore en Ailien. (Kanske är jag en ailien?????????!!! Måste kika mig i spegeln sen jag kanske är grön med antenner och massa ögon??? HÄLP!)

I alla fulla fall sedan verkade det inte finnas några skor som passade min fötter eller så passade inte min ufo fötter i deras skor... det blev en dup suck och jag drog vidare till Sisters & MQ. SUCK!! Fortfarande torka. Men asså vart tog alla snygga kläder vägen som jag tyckte jag sett?

Med shoppinghumöret släpandes i marken lunkade jag sorgset vidare mot h&m. Något måste det ju finnas där som faller mig i smaken och ger mig lite hopp iaf. Jag bad till shopping guden "Jag lovar det räcker med ett paket hårsnoddar, bara jag får känna lite shoppinglycka igen!!". Jag anser mig inte speciellt religös av mig, men gissa vad?! Önskningen slog in! Där hittade jag ett par ljusgrå mysisar, en korallrosa cardigan, ett halsband och lite nylonstrumpor (bra till vårens alla fina ballerinor)!! Lyckan var total. Kollade klockan o insåg att parkeringstiden snart gick ut så jag slank in lite fort på Åhléns. Ville hitta en väska o en sjal men kom ut med en ny mascara och en concealer.


På h&m hittade ag även den fina blombroschen/hårspännet (så smidigt att man kan använda den till både och liksom!) och det fina halsbandet! Blomman kommer pryda min jacka/väska när våren infinner sig på riktigt! Concealer från Loréal "infallible longlasting 16hrs". Mascara från MaXfactor "masterpiece - black/brown". Black/brown är perfekt till vardags och Rich Black till kväll och fest make. (Just a tips..)

Inga kommentarer: