onsdag 22 juli 2009

UpDate

Vart hemma hos mamsen & papsen hela helgen och inte riktigt haft tid att blogga direkt. Men ska ge er lite bilder från i lördags när vi (mamma, pappa, Godingen & Jag) åkte på en tripp till STHLM för att roa oss och sälvklart äta gott!
Eftermiddagen startade med en båttur från slussen till vackra Durgården där vi fick börja med att stå i en lång kööööö för att fixa biletter och åk-kuponger till Grönan...
Puhu .. suck... fasen va varmt det... hu så mycket folk... men vad ska vi egentligen köpa åk-band eller kuponger...kuponger eller åkband???? va va va??? så löd replikerna på ett ungefär medans vi stod o väntade på att det skulle bli våran tur.
Nämnde jag att det det stod 849 på kölappen mamma tog och när ni kika upp så stod det att "nu betjänas nr 796" ?
Så till slut var vi nne på Grönan och ja konstaterade med en gång att "shit a måste blivit 20 år äldre än sist".. även om ag vet att det kanske "BAARAAA" va typ 8 års sedan jag var där.... Snacka om att det var lite omgjort... ag som trodde ja skulle hitta iblnd alla attraktioner. Tji fick jag och tji fick mitt barnsliga sinne för karuseller när vi upptäckte att vi inte va direkt ensamma på grönan.. "hm... konstigt eftersom det är mitt i industrisemestern och perfekt härligt väder för en dag på tivoli"
Jag åkte bara några sttycken mer orkade vi inte stå i kö, dessvärre åkte jag inte de allrsa goaste eftersom det med TYDLIGA bokstäver stod :
"tänk på att du utsätter din krop för kraftiga påfrestningar du bör inte åka om du; ÄR GRAVID, HAR HJÄRTPROBLEM ELLER RYGG PROBLEM"
Detta stod det iofs på alla (ja även de som ja åkte!) Men va fasen grodden måste ju lära sig i tid och kände att de faktiskt inte kan va så farligt om man inte är höggravid. Tror alla tunga lyft på Scan är värre!
ja ja... sen spela vi lite på en del hjul....

Godingen.... med Gooooodis....

vill bara göra er uppmärksamma på att dett är min MAMMA som nästan frivilligt ställde upp på ett kort, BARA för att hon vann OCH BARA ifall hon fick titta ner i backen!!! De ni... de kan ni ju försöka lyckas med.... tatt mig hela livet...

En kyckad dag på Grönan trots att man fick trängas med allt ifrån finnar till Linda Rosing....