torsdag 9 juli 2009

Längtan efter semester...

Jobbade inte inatt heller, men ikväll ska jag jobba. SCan-trogen som man är (Öhhh???). Visa lite goodwill så här innan semestern och så är de u inte super gott om folk. Fast måste erkänna att det suger lite att gå till jobbet och förstöra dygnsrytmen för en endaste natt.
Men Snart SNART så är det Semester!!! Funderar på att göra ngt gott fika tills på fredag för att fira lite, men får se... hade ju med en tårta när de andra gick...men vi får se va baktarmen(och då menar ag liksom inte rumpetarmen!!!!) utan BAK(bagare!)tarmen är på för humör i slutet på nästa vecka.... hm.. kände att det nästa spårade ur där..??....
Idag har jag lunchat med Älsklingen och hans kompis som även hade med två miniligister så alltså har jag lunchat med 4 ligister ;)
Efteråt så tog vi en glass på Lejonet & Björnen! Mummsigt! Jag tog två kulor i bägare men smakerna Passionsorbet & Limocello (italiens citronlikör!) Sååå Gott och sååå fräscha smaker!! eftersom det vart sådant skruttväder idag så hyrde jag och Mr ett par filmer "Way Of War" med Cuba Gooding Jr (mm Läckerbit!) sedan "Revolutionary Road" med Leonardo Di Caprio och Kate Winslet, men den sista har vi inte huinnit kika på än. Den första var bra fast jag var så trött efter all mat o glass så min "mat & sovklocka" ringde i slutet så jag har fått kika klart slutet nu i efterhand.
Nu ska jag strax gå och ställa mig vid spisen för att laga till ngt riktigt gottigt!!! Pasta med fläskfilé i äldelostsås!!! Har vart så grymt sugen på mögelostar i alla dess sorter sista veckan och det får man ju inte äta om man inte tillagat det innan så NU ska jag äntligen få stilla mitt begär!
Efter det blir det nog den andra filmen och lite sova... eller tvärtom... sova och sen lite film ha ha

Kram kram

3 kommentarer:

Fru Ljungner sa...

revolutionary road var inge vidare, seg tyckte jag.
hmm får man äta ädelost när man är gravid, man skulle undvika det när jag vänatde elsa iallafall. man kan ge barnet nån sjukdom av ädelost, brieost och sånt. inget opastöriserat eller mögligt.

Fru Ljungner sa...

sorry läste visst inte den biten om att den kunde vara tillagad. varför var det ingen som sa det till mig?

Miss Sunlight sa...

är man riktigt sugen tar man reda på sådant ;)
håller med dig om R.R... inte alls vad jag trott...