måndag 6 juli 2009

Skingrar tankarna

Ligger i soffan och är väl inte pigg som en mört direkt. Graviditet och oroliga tankar kan få en helt ur balans!
För att skingra tankarna lite så åkte jag och älsklingen till Skövde (idag igen) för att kika på Babyproffsen. Tanken var väl att kolla på lite olika barnvagnar för att se lite vad för modell och märke man vill ha och lite så. Sa jag att det det verkligen finns en Djungel av dessa???
Efter mer än ett varv där inne så är vi än så länge mest intresserade av Emmaljunga vagnarna. Klassiska och snyggast!! Med oss därifårn fick iaf en hel bunt med kataloger... Lite kvälls lektyr.

Bara för att informera er så fick jag det där obehagliga samtalet... Resultatet då... Avkata till i morgon, men sedan efter lite disskusion veterinärena emellan så åkte den ena förbi och gav Lilla Hästabiten en smärtstillande spruta rätt in i blodet. Nu hoppas vi att den ger resultat och att hon e piuggare i morgon. Om inte så väntar det en ännu tyngre dag i morgon. Usch, USCH vet inte om jag vill vara med om imorgon... *håll era tummar nu, för min och Framför Allt(!) för "Blackans" skull!!*
Nu ska ja se ifall jag kan slappna av och vila lite.

Kram

2 kommentarer:

fruljungner sa...

ja jag kan verkligen rekommendera emmaljunga! och lyssna noga nu (proffset tipsar): ta svängbara hjul fram!!! det är himmelriket på jorden speciellt när man går i affärer!! Vi har en emmaljunga city cerox 360! toppenvagn!

fruljungner sa...

klart att ni kan komma och titta på vagnen när ni är nere, kul att ses!
alltså ska man gå varje dag i djupa urskogen så är detta kanske inte den mest lämpade vagnen. men för helt vanliga grusvägar och sånt går den alldeles utmärkt. det är mer fördelar än nackdelar, man är bara dum om man tror att man inte behöver en vagn med svängbara hjul, alla behöver det, underlättar något grymt i alla situationer. tänk dig tanken att trycka ner handtaget varje gång man ska vända vagnen, helt sjukt jobbigt, jag har kört måånga såna vagnar på jobbet. Du behöver inte oroa dig för terrängkörningen, det funkar i 98% av gångerna, men det finns såklart bättre vagnar för det. man går ändå mest i affärer och på vanliga gator! kram