onsdag 1 juli 2009

Paraplykastning...

Skrev jag nyss att det är himla mysigt med regn????

Hm... visst regn och lite småmuller är helt OK, men när det blixtrar och dundrar så att tänderna skakar av sig säjälvt... då vet jag faktiskt inte om det är så himla mysigt längre?

Jag höll på att fixa ihop en coleslaw (som vi ska ha till våran kasslerbit ikväll) och insåg att majonäsen var i princip slut. *suck!* Skulle ag behöva gå ut i detta oväder..? JO så fick de nog bli. Det kunde ju trots allt blir lite skönt att få lite syre i lungorna. Något som det vart bristvara på de sista dagarna. Sagt och gjort.

På med paltorna, check!
Kortet i plånboken, check!
Håret i en slarvig tofs, dubbel check!
Paraply i högsta hugg, CHECK!

Kom ner utanör porten... Jisess regnade de verkligen så här mycket när jag kollade ut nyss?
-Antagligen...
Upp med paraflaxet, igång med de Lååååånga kliven, över vatten pölar, vattenfall och bubblande vattenbrunnar om inte orkade sluka allt vatten.
Nästan Framme.. Yes!.... Oh Nooo!!! Mitt i korsningen intill Ica Munken, ja där hade det bildats ett hav. Bara fiskarna som fattades...
Men med tre graciösa skutt så var jag innanför dörrarna, Torrare än förväntat!

Handla, handla, handla... Tog lite extra lång tid på mig i hopp om att regnet skulle ge sig lite, men ICKE! Det regnade minst lika mycket nu som innan.
Upp med paraflaxet, över gatan. Tog lite skydd under det utstickande tacket utefter klostergatan... Precis förbi utagsautomaterna..... DÅ!
PANG, BOOM, BLIXT, PANG!
Lilla jag så rädd att jag kasta ifrån mig paraplyt och gav ifrån mig ett skräcktjut,vilket gav två killar i en förbipasserande bil & en äldre man vid bankomaten ett gott skratt...
Ja, ja nu ligger jag ialla fall i säkerhet med en filt upp till hakan och försöker att inte vara allt för rädd... intalar mig själv.." Det är snart över, du är inte rädd, Det är snart över, du är inte rädd, Det är SNART över, du är INTE rädd!"

Inga kommentarer: