tisdag 24 november 2009

Pärlor av svett

Så kanske någon undrar hur det då gick på den däringa interljuven...
Jo det ska jag allt ta o berätta för er!
Kvinnan på personalavdelningen gav mig beskedet att jag skulle infinna mig på personalavdelningen klockan 12.00(!). Då tror man ju att man ska vara där just klockan 12.00, planerar ju då sin övriga tid efter det...
Jajamensan 11.05 hoppar jag in i duschen. Man vill u vara fräsch o lukta gott så man kan göra ett bra första intryck (även om SCAN inte är ngt modehus).
11.14 kommer jag ut ifrån duschen och precis fått på mig morgonrocken när jag hör mobilen ringa. Jag springer genast och svara och gissa vem som är i andra änden... JO FÖRSTÅR NI... Kvinnan ifrån personal!! Hon menar på att hon gjort lite fel och undrar om jag har möjlighet att infinna mig på stället 11.30.... 11.30!!! GHAAAAA!!!!
För att vara till lags och eftersom jag helst vill göra en riktig interljuv och inte en telefoninterljuv som det skulle blivigt annars, så säger jag mitt nöt att självklart jag är där om en kvart.
Av med morgonrock och på med paltor.. Åh nej den behövdes strykas... Stryka, Stryka Stryka.. ah de där får duga...
Framåtböj, hårsvall fram och hårtork på MAX! Två tofsar och så bak med luggen...
"va fasen har ag ställt sprayen???" Åh jasså där....
spraya spraya spraya
just fasen lite smink i nyllet var det ju oxå... klockan är 11.19...
Sminka, sminka sminka.... Ja gudars så snygg jag blev helt otroligt vad man kan åstaskomma på tre minuter. Måste vara rekord hinner jag tänka innan trankarna snabbt återgår til om jag glömt ngt eller om jag kan åka...
11.21... Jag måste åka... Fan va skitiga stövlarna va... In i köket tar lite fuktigt hushållspapper och drar av det värsta (scan är inget mode hus, SCAN ÄR INGET MODEHUS....)
På med kappan, en tripp in till sovrummet för att se så man inte ser FÖR jävla rolig ut...
"Nja helt ok med tanke på tiden jag haft på mig..."
11.23 äklans måste rulla av kappan lite.. Rulla, Rulla, Rulla... Sådärja..
11.25 sitter i bilen!!!
11.28 framme i receptionen!!
Försöker andas ut med den vänliga receptionisten visar mig vägen. Plötsligt efter all stress känner jag mig lika sunkig som innan duschen, men det kan inte hjälpas nu. Hade dom vleat slippa lökringar och odör hade dom kunnat haft lite framförhållning... Bara för man är hemma och havandeskapledig och råkart bo i stan så betyder det inte att man går galaklädd och tillpiffad 24 timmar om dygnet redo för att göra interljuver i tid och otid! Behöver jag säga att rougen var helt onödig då ja sminkade mig. Hela jag är som en hel rougekaka i ansiktet.
När jag väl får komma in till de som ska interljuva mig så lyckas jag nog ändå skärpa mig och göra ett bra intryck trots dåligt med förberedlsetid. 
Frågor som "Vem är du?",  "Vad har du för bra egenskaper?" och "hur skulle du vilja utvecka dig själv?" ställs och jag svarar glatt á la Cissi på dessa frågor och möts av både skratt, allvarliga miner och belåtna leenden!
På frågan om vad jag har för framtidplaner så skryklade dom till min hjärna en aning... "fan syns inte det eller?"  Jag svarar med ett leende att föda barn är väl det som ligger närmast i tiden och efter det så får man se hur livet förändras, men självklart vill jag kunna försörja mig och min lilla familj. Därav anledningen till att jag valde att söka till Scan i Linköping. *smile*
Efter 20 minuter var jag färdiga grillad, tackade för mig och gick med ett leende ut därifrån MED magen och näsan i vädret!

Inga kommentarer: