torsdag 12 november 2009

Avslappnings försök 1.

Jag har en förmåga att även om jag går hemma och vet att ja ska ta det lugnt o allt sånt nu när man är gravid, så vill ja få så mycket gjort och gör upp "att göra listor" i mitt huivud som ja slaviskt följer tills jag nästan känner att ja svimmar och kommer på at ojsan kanske dags att äta elelr dricka ngt. Nu har jag vart duktig och legat i soffan efter min andra frukost.
Egentligen har ja en LÅÅÅÅÅng lista i huvudet, men måste fasen börja inse att jag inte kan göra allt på en dag.
Visst är de spytråkigt att det är lite småstökigt här hemma osv, men jag gör ett race och sen så säger min kropp verkligen ifrån. Då iform av illamående, känner sig svimfärdig, ont i ryggen eller ngt annat liknande...
Så nu tänkte jag faktiskt bara strunta i att det står disk på diskbänken, ligger kläder i en stor hög i sovrummet, att jag egentligen behöver damsuga upp ett par damråttor som springer omkring och bara tappa upp ett varmt bad, hälla i eualyptusolja, tända ett par ljus och bara luta mig tillbaka att slappna av.
Efter det kan jag kanske ta hand om en utav de sakerna, men i ett långsammare tempo!!
*Önska mig lycka till*

Inga kommentarer: