onsdag 25 november 2009

Ångest!

Sitter här med en tallrik hårt stekt blodpudding och generöst med lingonsylt och försöker inse fakta att jag fått 10'000:- mindre i lön den här månaden än normalt och att detta är ngt jag måste vänja mig med.
Just den tanken är j*vligt svår att vilja förstå...
Just nu känns det som jag sitter i ett fängelse för gravida som inte ska kunna unna sig ngt och än mindre sen när lilla knoddis har tittat ut. Tankar så som "hur f*n ska vi ha råd att köpa blöjor?" dyker upp varannan sekund ungefär! Djupt deprimerande!
Har sagt upp alla (2 st) prenumerationer i ren panik! Var nere i förrådet för att hämta julpyntet och försökte se ngt slags säljvärde i allt som fanns där nere...
Usch pengar är ngt som verkligen ger mig panik och ont i magen! Har ju en del sperat så sett och stefan och jag har ju typ delad ekonomi så de är väl klart att vi kommer klara oss. Det vet jag oxå innerst inne, MEN känns förjävligt just nu iaf.
Snälla låt mig få månadklöver på nästa trisslott!!
*jag ber på mina bara knän*


Inga kommentarer: