onsdag 11 november 2009

Happyland

Halvsitter i soffan med datorn på magen som klivet i magen envist försöker flytta på... Bank, bonk, puff och knuff... Hela magen rör sig som om det vore en mega stor slingrande orm där inne.
Men usch nu blev ja genast äcklad... nä nån orm är det absolut inte!! Det är ju något Mycket sötare!! Det är ju våran lilla babyknodd!!
Jobbade sista natten igår. Känns skönt att vara lite ledig, men kommer sakna det sociala som man får varje dag. Alla oootroligt viktiga dikussionsämnen som tas upp vid det bästaste fika bordet av dom alla... MITT, Piff & Puff´s! Fasen kommer sakna dom och så några till förståss, även om de inte sitter vid vårat bord ;)
Men nbu har ju Piff & Puff iaf bra med plats... Det har gnällts en del det sista att det börjat bli trångt.
Jag har säkert en bidragande orsak i detta, MEN låååångt ifrån ensam då de själva erkännt att dom inte tappat kilona sen i somras... snarare TVÄRTOM... så ensam om att ta mer plats är jag då inte! Tur de stackarna kommer få svälta i 4 veckor nu innan jag pallrar (rullar) mig tillbaka med en kaka eller två...
Dags att börja deffa pöööjkar :D
Nu när jag är ledig iaf så ska jag bara ta hand om mig själv och lilla (?) magen. Lyssna på massor med musik som jag inte gjort på lääänge, bada fotbad och ta hand om mina arma fötter som jag heller inte gjort på LÄNGE(!) & pilla naveln.
Finns även en del andra saker att ta tag i, som jag SKA ta tag i... bla fixa färdigt i barnrummet, sortera smink och slänga gammalt smink, baka bröd, göra storkok och en hel del annat...
Som nu tillexempel så har jag precis målat badrummet för 4e gången i ordningen. Nu är det helt täckt och jämnt o fint. Det betyder att när Älsklingen kommer hem så ska vi sätta in vårat nya badrumsskåp och ställa in badkaret igen.
Jag väntar just nu på att färgen ska torka (2 timmar kvar) så att jag kan få duscha och fräsha till mig... Kännt mig riktigt sumpigrumpig de senaste dagarna när man inte kunnat duscha hemma som normalt. Har duschat på Älsklingen jobb vilket är långt ifrån samma sak som att stå hemma i godan ro och sedan kunna sminka sig framför en badrumsspegel.. Ja ni fattar.
Ska bli skönt när det är fixat o färdigt här hemma iaf så man bara kan njuta fullt ut av hur fint vi har det och hur magen fortsätter att växa!!
Längtar efter att få hålla det lilla knytet i min famn nu!!

Inga kommentarer: