onsdag 18 november 2009

I Love My Phone...

Det ringer inte allför ofta på min telelur (vilket ibalnd är riktigt skönt och ibland känner man sig helt övergiven!). Idag har den ringt två gånger och båda gångerna har det vart JAKPOT!
Den första som ringde var min kära faster (även kallad storasyster!)! Så trevligt och mysigt att få höra hur allt går med deras lilla färsking Simon :) . Även fått en del kloka råd och saker som kan vara bra att tänka på. Suger åt mig allt, som den svamp jag är...
Efter det samtalet var den trötta sega Cissi som bortblåst och en pigg, storkoks sugen Cissi hade intagit Brinkagatan 2! Man blir alltid glad o varm i hjärtat av att höra ifrån fastersyster!
Nästa gång telefonen ringde skulle jag precis ta steget utanför dörren för att kompleterings handla diverse grejor till mitt storkok... Förtsa tanken var "Suck!", men så fort jag fick fram mobiluren så Fick jag ett fånigt leende på mina läppar!! "Cizzi Mobil" stod det!  Åhhh Underbaraste Underbara i från de Öländska slätterna väntade i andra änden!
Ibland blir det så lång tid emellan våra samtal Tyvärr!! Fick en lägesrapport vilken faktiskt inte alls var den som jag hade väntat mig. Blir orlig för min älskade vän och kunde jag trolla så skulle jag ordna till allt för hennes allra ALLRA bästa!! 
Jag tackade även Ja till ett stundande Vinterbröllop som gågr av stapeln i Februari!! Ska bli så Kul och jag kommer gråta sååå många tårar (av glädje förstås!!) eftersom hon och  hennes fina man Kommer va såå vackra!!
Efter vårat samtal var jag så kluven i alla känslor som rörde sig i kroppen att jag glömde bort 2 av de 4 grejorna ja var i affärn för att handla... fick däremot med mig en flaska julmust hem istället.
Det är det jag alltid säger till mig själv "CISSI....SKRIV EN LAPP...ALLTID!!!!"

Inga kommentarer: