måndag 16 november 2009

crazy town

ULLARED!!

Ja Herregud vilken dag det var igår...
Jag Härliga Helena och Fröken Larsson tog en roastripp till alla svenskars (kvinnor,tanters) MECKA... GeKås i Ullared...
Klockan ringde 05.30.. eller skulle ringa då... ag vakna 05.24 så jag insåg fakta och reste mig ur sängen för att ta en dusch o vakna till, äta lite frukost pch snygga till mig...
06.20 Startades bilen och SÅ var vi påväg...
strax efter 08.30 stod bilen på Gekås parkering och NEJ vi var INTE ensamma. Det kan jag lova er!!
Med varsinn kundvagn och ett glödande kort i plånboken trippade vi bort mot ingången... NÄÄÄÄÄÄJ..
det var lite kö....det var lite längre kö än... ÅH där slutade den.. Phu.
Naturligtvis inser jag o fröken Larsson att vi behöver gå på toa... Just då stod kön stilla så vi lämnade Helena där med tre kundvagnar och sprang iväg mot toaletterna.
Åh Fy fasen.. Pansartoaletter i bomsäkertstål med lite gummivadering för skönare sits mötte mig med ett hpnfullt leende när ja öppnade toadörren. Fick ta de som ett statiskt träningspass för låren för att slippa sätta mig, Men gudars så skönt det var. Sedan var det till att sätta full fart mot Helena o vagnarna igen.. Men hallå vart är hon.. Åh shit hon ör snart inne... Då fick vi sätta lite fart på benen... och jag fick ta tag om magen för att det inte skulle göra för ont. Skrattar och ropar Högt Se upp När jag väl kommit i rullning är de svårt att få stopp på mig... (folk stirrar så klart på oss som om vi vore två idioter!) Phu precis innan Helena skulle passera galenspakens tröskel fattade vi greppet om våra vagnar.
Så där ja flås, flås, flås... slet åt oss några kundkrogar oåx. Japp förr de ser ni det måste man ha för såna där småsaker liksom. Såg ut som rikitgt vana stor shoppare...
Så småningom var vi alla utspridda på var sitt håll och tog allt i vår egna takt.
Vagnen fylldes på allteftersom tiden gick och tiden gick vill jag lova och de gjorde även folk..PÅ MIG... Dom gick på mig, Körde på mig, knuffade o knödde. Vid ett par tillfällen hade jag stor lust att vända mig om och ge närmsta person (som antagligen skulle vart oskyldig och förövaren redan långt borta) en örfil. Lyckades dock gång på gång behärska mig genom att ta ett DJUUUPT andetag och krampa tag i vagnen!
Efter första omgången var jag strax över 4000:- kronor fattigare och vi beslutade oss för att få lite mat i magen.
Jag (den gravida och den med mest onda fötter) beslutade för att ta en sväng till BARA på heminredningsdelen och ibland julsakerna... De andra två var ngt smartare och tog det lite lugnt i affäerna utanför.
Efter knappt 45 minuter gav, mina fötter, min hjärna och mitt sunda förnuft upp och hankade oss fram till kassan IGEN...
Efter en evighet och en trevlig pratstund med damen bakom mig i kön senare så var det min tur att dra kortet igen. Denna gången gick det endast på 849 svenska riksdaler..
Efter jag packat ner i kassen så mötte jag mina kompanjoner utanför och frustar högt "Nu åker vi heeeem!!!"

Så var den dagen till ända....
Ni fattar inte hur skönt det var att få sätta sig ner i bilen. Byta strumpor och ta av sig skorna och veta att NU är vi på väg hemmåt... Helt underbart!
Men helt klart värt det när man kommer hem o skarpt gillar alla sina blågula fyndpåsar!!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

va köpte du för nåt då? :) kram

Miss Sunlight sa...

hemligt :))