fredag 13 november 2009

biltråkigheter...

Asså fasen. Visst är det skönt att ha en bil osv... men inte när den kostar onödigt mycket pengar... Fick samtal för nån timme sedan från Björstigs i skara att dom bytt någon slags kylarsensor, men att det tyvärr inte hjälpte utan att det var den satans jäkla Noxsensorn som det så finnt hette (heter) som va problemet. Det visste jag redan innan eftersom de sa de sist ja höll på o lämna bilen för den satans lampan... SÅ summan av kontentan blir då vad undrar ni... Jo Min bil kommer om 1½ timme att kosta mig strax över 6000:- kronor... WihIIIIIII så mycket roligare jag kunnat haft för de pengarna...
För 6000:- hade jag tillexempel:
*kunnat köpa min efterlängtdade systemkamera
*köpt ett hemabiosystem så ja kan överrösta grannen eller ska jag säga grannarna!!?
*köpt 60 stycken lackhyllor på IKEA
*tankat 469 liter bensin om bensinen kostat 12.77 kr litern...
*bara låtit dom sitta kvar på sparkontot och växa lite....

suck...

Men nu är det iaf åtgärdat och kjag kommer kunna sälja skiten med gott samvete och förhoppningsvis inte få något problem med vår kommande familjebil...

Inga kommentarer: