måndag 8 december 2008

svag krona=polackstrejk!!

Ja vet ni va.... i dessa ekonomitider så drabbas även vi stackars packeterare... Vem kunde någonsin tro detta?

Det börjar ungefär såhär....
Jag blir lite sen till jobbet och får stressa till jobbet vilket gör att jag i all hast glömmer mobilen hemma vilket i sin tur gör att jag missar min Godings underbara godnatt sms! *SNYFT* I alla fall så stämplar jag super stressad in 22.57... 3 minuter på mig att byta om, lägga in nattmasäcken i fikarummet och placera mig någonstans på linjen...det blir tight men jag hinner... rusar från fikarummet och när jag känner mig sopm mest stressad så tycker jag mig höra någon kan säga "du kan ta det lugnt" . Jag stannar upp och ser att allla stckningsborden står tomma.. alla giriga polacker som bruckar står och tjuvstarta långt innan oss i vanliga fall finns inte där...
jag utbrister med ett stort förvånat flin på läpparna "HALLÅ!?!? Vart är alla styckare???" får som svar att typ kronan är så låg just nu tillskillnad mor euron så deras löner att snkts så mycket så de strejkar... Jaha... OK *stort smil*
kan såhär i efterhand konstatera att man inte slitit ut sig allt för mycket inatt och kan tycka att de faktiskt va ganska mysigt där idag (ja Mysigt trots vita pyjamaser, brynjor, knivar, kartonger och rostfria maskiner...!) för alla va så glada och det blev en helt del bus vilket inte händer allt för ofta nu för tiden anars då man har jämt skägg att hinna med i det höga tempot. Men tackar alla ni lustiga polacker för att jag fick en mjukstart på veckan! Skönt! Nu blir det en varm dusch och sen ska jag krypa ner i bingen...tyvärr utan Mr... honom får jag inte krama om förns på onsdag... HÅRT! Men Nyttigt... vi övasr inför julen.... 22-25 utan varandra.. de blir jobbigt!!

Pussar & Kramar till er Kompisar!!

Inga kommentarer: