tisdag 23 december 2008

Lite LACK?

Jaa... då var det jul igen... suck, pust & stön. Är överallt där jag inte har lust att vara just nu... Vill vara hemma hos MIG, hos Min Goding!! Men nu är jag inte det... Nä för jag ligger i en obkväm bäddsoffa o kan inte sova för ryggen värker. Hemma hos mor o far i stallarholmen... Låter elakt att inte ilja vara här, men det är ju inte mysigt på samma sätt som hos mig o min goding. Blir väl som vanligt på julafton... stressig julfrukost som ingen äter sammtidigt med ngn annan, lite småtjafs mellan mor o far, sen det eviga....VEM SKA DUSCHA FÖRST?? sen lite mer tjafs om allt som ska med till moster o la familja... väl där blir man bjuden på STARKvins glögg som ja gärna hoppar över, sen e de dags för KALLE´S JUL denna oerhörda tradition som styr mer än varannan svsks mat tider... Jag o Mr Goding konstaterade igår vid frukosten att de är rätt kul grej de där med kalle.... för det är som ett helt eget begrepp... antingen äter man INNAn eller EFTER Kalle liksom..Jag har aldrig hört ngn säga att man äter till Kalle...
iaf sen är det liksom dags för all mat o då börjas det... nubbe öl nubbe öl nubbe öl nubbe öl... and so on... Thats what I dont like! Aldrig gillat att det dricks så mkt på julafton... alltid fått ont i magen under jul. Nä jag vill ner till godingen och fira med han... bara ha en mysig familjekväll...

sen detta med julklappar... vissa verkar inte kunna lugna sig så an kika i lugn o ro äh ja känner mig som en gnällig kärring och snart bojkottar ja julafton...dock inte julmyset innan o efter...

over and out.

lot´s of love to you!!!

Inga kommentarer: