fredag 21 november 2008

Nojor

I morse när jag kom hem från jobbet kom jag att tänka på olika nojor folk kan ha... han nästan börja tänka tanken att jag inte hade några sådana... Men sååå fel ja hade när jag istället började rannsaka mig själv.... detta kommer bli ett personligt jobbigt inlägg eftersom ja alldeles strax kommer att blotta mina nojor så att ni kan få er ja kanske både ett gott skratt och kanske funderingar på hur jag EGENTLIGEN är funtad...

...Visste ni till exempel att...

* jag efter att jag duschat måste få sätta fötterna på en handduk/badrumsmatta. Tycker det är otroligt jobbigt när ja är så illa tvungen att sätta fötterna direkt på ett badrumsgolv...

* om duschdraperiet snuddar min kropp undertiden ellerprecis efter jag duschat klart så måste jag tvåla in mig och bli "ren" igen...inte för att det nödvändigtvis är smutsigt men överlag tycker jag att just duschdraperier är äckliga!

* jag tycker det är skit jobbigt att åka buss eftersom jag känner att ALLA ser de där lilla hårstråt som kanske ramlat ner på jackan och med det tänker att "shit va hon e OFRÄSCH!" and soo on...

* jag är jättenojig för att folk ska tycka att det är skitigt och orent hemma hos mig eftersom jag har katt och därför måste jag städa flera ggr i veckan, speciellt om någon ska komma hit. Tycker det är mycket otrevligt (missuppfatta mig rätt) att få oväntatbesök eftersom de som då kommer eventuellt kan tycka att jag är en smutsig människa...

* jag måste borsta av mina fötter innan jag lägger mig i sängen...så att det inte hamnar ngt konstigt bÖÖs i sängen.

* jag inte kan sitta länge på toa (som vissa verkar gilla...) eftersom ja en gång hört att om man sitter för länge på toan kan man få hemorojder...(ja menar vem vill ha det liksom,om man inte måste....????) vet inte om detta stämmer, men bäst att ta det säkra före det osäkra!

* jag (om de finns en spegel i närheten) diskret måste kika så de inte sitter ngt olustigt i näsan som kan synas o folk kan tycka verkar ofräscht... vet ju själv hur jobbigt det är att säga till ngn att den ev har en liten buse på utgång och ibland väljer att inte säga ngt alls... o vill inte råka ut för det själv....

* folk som åker med mig ska tycka att ja kör riktigt illa...fast ja tycker själv att ja kör hyfsat bra... detta brukar leda till att ja bli hypernervös när jag ska köra andra och man då får skämta bort nervösa misstag...

ja hörre ni listan kan göras lång, men om ni själva har några nojor liknande eller helt andra får ni gärna kommentera detta så kanske man kan känna sig lite lugnare tex nästa gång man går på en buss eller så....

för övrigt ska jag sova nu ska upp lite tidigare idag eftersom det är fredag och sen har ja en del att fixa med innan kvällen då Mr Goding kommer hit. Ni vet måste städa osv... kanske ja hinner gå o sola en sväng oxå innan ja har min "egantids timme" (fotbad, filning, dusch, rakning av ben o armhåler, peeling, insmörjning m.m...)

Have it Nice!!

Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

hihihi hahaha hohoho hemorojder!! jadu Cissi när man får barn så skiter man i det mesta av det där du nojjar över...man har inte tid att bry sig om duschdraperiet är så fastklistrat mot kroppen att det lika bra kan sitta kvar under kläderna för man är skitglad att man hann duscha! haha (inte riktigt så illa kanske) men hemorojder....mmmm....härligt!! det är verkligen det sista man bryr sig om de kommande månaderna efter förlossningen för man är så glad att man inte sprack ända till analen! haha!! (som tur är går det att behandla så problemet är borta nu, men minnerna av den vaginala förlossningen består)