söndag 2 november 2008

Dyrt vin betyder INTE alltid GOTT

Schihu... Fredagen blev en dag med få timmars sömn dock väldigt social! Fört på massage vid 7.30 vilket va otroligt behövligt för min onda rygg (får tacka Lill för att hon inte orkade gå så ja fick hennes tid!!) Massagen resulterade i att ja nog inte somnade förns runt 9. tiden och 11.55 så ringde alarmet att det va dags att gå upp o fräscha till sig eftersom jag skulle till Lidköping och luncha med Härliga Helena! Mmmm de va gott och en bra start på dagen... skomakarlåda med potatispure o massa god sallad och rödvins sås... hurvida en dietist skulle säga att det är en bra frukost kan säkert diskuteras, men stadig var den i alla fall! Efter lunchen så strosa vi runt på stan tills jag kände att nu får de fan va nog för mig och min rygg som inte direkt blev happy a att gå i höga stövlar... sådär smart drag av mig att ta dessa men ni vet va man brukar säga va? "SKA MAN VA FIN....FÅR MAN LIDA PIIIIIN"
Och led de gjorde jag iaf...
Hem o till systemet för att inhandla ett gott vin till myskvällen som skulle bestå av Ostar, kex och en finfin pojk ;).. Jag tänkte att fan jag måste fråga personalen om ett bra vin som liksom ska passa till mögelostar... En blond och trevlig tjej va snäll nog att hjälpa mig i djungeln av vin. Först sa hon att RÖTT skulle man INTE ha för de lockade fram någon slags metallsmak i munnen... OKEY tänkte jag alltid lär man sig ngt nytt...(ja som annars gillat röt till just ostar...men de va ju fel...) Nä förstår ni(som inte redan visste detta...) att till mögelostar ska man ha portvin eller ett riktigt riktigt sött vitt vin. Så hon drog med mig till en liten jhörna med små flaskor med vita SÖTA viner. Där står hon o pratar om en den ena o en den andra och jag e fullt upptagen med att studera ettiketten (EFTERSOM DET OFTAST E SÅ JAG BEDÖMMER HUR VIDA DE ÄR GOTT ELELR INTE!!) ch rätt som det är så sätter hon handen på den flaska som mina ögon fastnat på... Den här är hur god som helst om jag får säga enligt min egna smak säger hon... Den är en aning dyr men övertygar mig om att den är SÅÅÅÅÅÅ god! ok säger jag, den provar vi väl då sedan tackar ja så mycket för hjälpen och traskar glad i hågen mot kassan. Med mitt dyra vin i krogen och helt och fulle övertygad om att detta blir kanon. Nu har jag köpt mig en riktig goding...
MEN så va vart det inte alls... vinet var helt simmigt så sött var det. Mr goding sa att han tyckte de va OK men att vanligt vitt vin e godare och jag kunde inte annat än hålla med... tom en flaska "DReams" hade vart bättre måste ja erkänna. Men priser då va kostade den eftersom du säger att den va sååå dyr... Jo mina kära vänner och andra läsare... 123 kr för 37,5 cl........
Som tur va så bleb kvällen helt o hållet hur bra som helst trots vinet. Ostarna och frukten va underbart god och sällskapet smaka inte så dåligt han heller :P

Nu sitter jag här hemma o tatt en liten kvällsmacka. Har vart i källby hos Ida (lillballens kompis) på sexparty, he he... va från början meningen att vi skulle hängt med ut efter det, men Lill Ballen fick så ont i magen och jag va bara allmänt seg och trött liksom festhumöret infann sig aldrig. vet inte om de berodde på att ja va nykter och körde eller ngt annat... Tror inte de berodde på alkoholen iaf för ja va sugen när ja gjorde mig i ordning och har ju sagt hela veckan att ja ska köra så ja va inställd på det liksom. Iaf så hoppas jag att det plingar till i mobiluren snart... och att det är Mr Goding som vill åka hem. har Lovat att hämta honom från maskeraden han skulle på... vore skönt att få lägga sig o sova känner jag men får väl se till o hålla ögonen o öron öppna... det va väl helgens rapport skulle ja tro.... over and out just nu..

Lots of love

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha precis som Tina väljer efter ettiketen om hon tror vinet smakar bra!!! ha det bäst
kram jeanette