lördag 18 oktober 2008

Vad Är det för en dag?

Är det en vanlig dag?
NÄÄÄÄ för det är ingen vanlig dag, för det är min födelsedag!
HURRA HURRA FÖR MIG!
Ligger här o nynnar för mig själv eftersom ingen annan verkar vilja sjunga för mig ;). För mamma ligger i soffan o drar TUNGA STOCKAR (zzzznarkar för dom inte vet vad det betyder!)Tordde liksom inte att man kunde zzznarka så högt och har en tanke att det vore kul att spela in, fast ja orkar inte hålla på nu. Idag så blir jag ett år äldre, ett år klokare men INTE ett år vuxnare. Nä för det vägrar jag faktiskt. Så det SÅÅÅ!! tycker att jag har vuxen poäng så att det räcker o blir över. Dagen idag kommer att se ut som följer;

- Frukost vid matbordet (snyft, inte på sängen som jag älskar just när man fyller år)
- Hänga in all tvätt som hänger överallt i lägenheten, eftersom det torkar så förbEEnat dåligt i tvättstugan... ( FÖRBÄTTRINGSÅTGÄRD ÖNSKAS TACK!!)
- Köra ett varv med snabeldraken & damma av lite så att man har ett respektabelt hem att visa upp för....
- Mina vänner som kommer kring 13 tiden och ska smaska smarrig smörgåstårta och lite kaka o bulle!!
- Mammsen åker hem...
- Jag pustar ut...
- Jag gör mig i ordning för 17.45 ska jag hämta upp Mr Goding för sen ska vi på bio och efter det ska vi ta en liten smaskig matbit på restaurang Mangos i Skövde (my favorit place!)

Så de va nog dagen iaf som den är tänkt att den ska se ut, brukar ju alltid få säga i efterhand att ingenting blir som man tänkt sig men liksom med denna plan... Vad skulle kunna gå fel?
Förutom att mamma halkar i duschen och vi får åka till sjukhuset, damsugarn går sönder, smörgåstårtan och jag ligger ansikte mot ansikte efter att ha ramlat trappan och alla mina goda vänner plötsligt fått maginfluensan?
Hmmm... Nä inte så mycket mer tror jag bestämt :D

Så igen HURRA för MIG!

Kramar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!!

Anonym sa...

tackar!!