fredag 30 oktober 2009

Regnbågens alla färger

Iblnad så tar liksom diskutionsämnen slut i fikarummet och det är då man kommer till de där riktigt låga ämnen. Diskussioner som skulle kunna hållas på dagis nivå, Men eftersom mina kära arbetskamrater har självaste MIG i fikarummet så kan även dagisnivådiskssioner hållas ÄVEN där! (dom är för övrigt inte helt långsamma på att kontra med ngt annat (nästan ännu lägre) ämne..)
Har funderat på om man kanske kan skylla det på arnetstiderna vi har, men tror fasen inte det hade hjälp ett skit om vi arbetat under dagtid (tyvärr).
För att klomma till sak så var iaf nattens frågor som följer;
  • Varför är bajs Brunt? (Det är ju liksom alltid en slags nyans av brunt. Även om man äter typ massor med gröna gelé grodor eller röda gelé råttor (som innhåller massa härliga färgämen) så är ju bajset BRUNT!!)
  • Vart tar det vita vägen när snön smälter? (Detta va ju då kontringsfrågan.... visst märks de på klassen.. HA inte ens i närheten av mina filosofiska kvalifikationer!)
På vägen ut ur fikarummet han jag även reflektera över varför inte fisar syns... och då menar ja liksom inte som sträck i underbyxorna utan själva luften... Med tanke på att bajset är brunt så borde u iaf fisgasen vara typ kola färgad.... Eller va tror ni? Har ni svar på dessa frågor? Hade jag vart 11 år hade ja kontaktat hjärnkontoret, nu får ja väl nöja mikg med att försöka googlea mig fram till hyfsade svar....

Over and out...

Inga kommentarer: