lördag 17 oktober 2009

Listmani.....

Gud asså, jag och listor är som ett gift gammalt par. Hur skulle jag kunna leva utan mian kära listor...
Matlista, Att göra lista, Gästlista, Fixa lista, önskelista.... ja man kan faktiskt göra listor på allt...
Ni förstår ju att det är bråda list tider nu när man fyller 25 och ska ha ett större kalas... Har nog snart kladdat ner ett helt kollegieblock, med listor i alla dess former. Tycker det är väldigt jobbigt när man måste kludda på en lista så därför måste en ny skrivas närngt har hänt eller ändrats.. Sjuk på nå vis? JO kanske..... "Galna list-sjukan".
Jag kan inte vara ensam om detta, eller????
Det positiva med listor är att man känner sig väldigt organiserad... när jag inte har någon lista i pappersform utan istället har listan i huvudet så känns allt helt plötsligt Såååå mycket rörigare och jag blir mer hispig o stressad.... Nä saker känns bäst om man har kontroll på saken så att säga.... sen kan det där med kontroll bli ett problem sig.. det vet ju alla ni som känner moia riktigt bra.... ;)

Nu måste jag återgå till min lista över vad för mat ja ska laga och på vilken dag det ska fixas innan kalaset....
*PHU*

1 kommentar:

Fru Ljungner sa...

Jag slår ett slag för listor! Jag älskar listor!