torsdag 3 september 2009

middags tips!

Gjorde ngt gott och enkelt idag igen så jag kände verkligen för att tipsa om detta :D

Hade kykling lår i frysen så dessa tillagade jag med grillen i ugnen bara ringa lite olja över o krydda med mexikansk grillkrydda men de funkar säkert finfint med vanlig. in i ugnen på 200 grader till det att kycklingen är färdig och lossnar lätt ifrån benet.
Till detta svängde jag ihop en slags pasta sallad eftersomv i hade pasta över sen igår.
först så gjorde jag lite dressing i en stor bunke som jag sedan slängde ner allt i.

Till dressingen o salladen använde jag:
1/3 dels pressad citron
1 vitlöksklyfta
2-3 tsk grön pesto
4-5 st hackade soltorkade tomater
Bara blanda ihop allt.
sedan i med pasta, rejält med babyspenat, ½ tunnt skivad rödlök, en hyfsad stor bit gurka i tärningar, 1-2 dl kikärtor. Blanda runt allt! Super smarrigt med en fräsch sallad och saftiga kycklinglår med sting i.

Vore kul o få veta vad ni tycker om ni provar det.
bild kommer sen ikväll för nu måste jag iväg.
kramkram

Inga kommentarer: