torsdag 10 september 2009

ålderns höst...

Det är året 2009 i år vilket betyder att de flesta gamla klasskompisar precis som jag fyller 25.... magiskt för vissa. Skrämmande för andra och vemodigt för den tredje...
För mig är det någon slags skräckblandad förtjusning.
Mest märkbart är väl att man faktiskt blir äldre. detta genom både andra handlingar och genom ens egna som tex att ens bästa kompis ska gå och bli FRU. Att ens andra gamla skolkamrat är både fru och har en sötings unge och genom mig själv eftersom jag tydligen ska bli mamma i Januari och snart är husägare...
Hallå det kändes som i förrgår vi tog studentern, som i förr förr g¨r som vi stod och skakade loss till diverse populära låtar på "Sandra" i Kalmar... Ja herre gud, fick nu en flashback om va för kläder man hade på sig, hur man beställde en "orgasm" i baren bara FÖR ATT. *asg*
I alla fulla fall så är det väl bara acceptera att livet har sin gilla gång vilket betyder att även vi 84:or kommer att bli gamla tanter o gubbar som sitter på hemmet o tjatar om hur det var förr så småningom.
Men idag är det iaf dags att fira Två gamla klasskompisar, den ena en super rolig gift morsa och den andra en super gullig bästaste vän!

GRATTIS Jenny & Cissi!!
Hoppas ni får en underbar dag och mysig middag ikväll! Önskar jag bodde närmare!! Bamsiga kramar!

2 kommentarer:

cissi sa...

Jag blir ju nästan lite gråten när du skriver så där!!!
Puss min underbara vän!!!

Fru Ljungner sa...

Hihi gråten var ordet!
tack för hyllningen!