måndag 7 september 2009

Lyxfru...

Yeeeeppp, så känns det... (förutom att jag inte tror att en lyxfru skulle lyckats bränna sig på kokande vatten??), men iaf. Putta till mannen på morgonen så han kommer ur sängen och därav i tid till jobbet. Somnar om en stund till klockan ringer.... nä fy det är för tidigt än.. flyttar fram alarmet en timme... OK nu måste jag gå upp om ja ska hinna i tid till VC. Åh v ska man ha på sig sig idag då... Den svarta tunikan och mina mamma jeans eller mina mamma jeans och den svarta tunikan kanske?
*funderar ett tag*
Hm.. det får nog bli den svarta tunikan och mamma jeansen iaf. Det är ju rätt checkt tycker jag. Kan ju till o med piffa upp den med en brosch i form av en rosa tygblomma och wips så är jag hur sexig som helst!
Förstår att alla kollar på mig när jag kliver in på vårdcentralen, rak i ryggen och klappandet på mina svarta stövlar... Kan ju absolut inte vara så att de glor på mitt bandage eller känner den icke väldoftande doften från just detta bandage. Nä så är det inte intalar jag mig och traskar vidare mot centralkassan.
Klockan är nu 10.28... Just in time... 10.30 har jag tid. Har ju efter förra veckan lärt mig att det är totalt bortslösad tid att vara 10 minuter för tidig på det stället.
Så där ja.. då va de nr 81, dvs min tur att få betala och göra rätt för mig... Ler mot kassörskan och hoppas att hon inte känner den unka lukten ifrån bandaget genom luckan. Hon ler obehindrat tillbaka.
*Phu då kände hon den inte, tänker jag*
Med vänlig röst talar hon om för mig att jag höll på gå åt fel håll när jag hade betalat.
-Frtsätt rak fram ikorridoren så ser du skylten "distrikssköterska" och där finns det ett väntrum du kan sätta dig ner i.
*Hm.. åt detta hållet har ag bara gått när ag ska till MVC.... men men fortsätter att gå snyggt med lagom kliv och rak i ryggen småleende. Varför är det så få människor som ler när dom är på vårdcentralen??? Sååå Ont kan väl ändå inte alla ha, Jag menar då borde de j u ligga på sjukhuset o inte gå omkring här, eller?*
-CECILIA, säger en barsk sköterska av den äldre modellen....
Jag svarar glatt att "japp det är jag det!"
-VARSÅGOD... Hon slänger en granskande blick på mig och genast känner jag mig inte alls lika glad och snygg längre...
När hon väl stängt dörren efter sig så frågar jag lite vänligt hur det kom sig att jag fick gå hit idag när jag gått åt ett annat håll tidigare. Justi det ögonblicket så byter hon skepnad ifrån den barska, granskande sköterskan till den där vänliga damen på vårdcentralen, och svarar mig att det var vegentligen till henne jag skulle fått gått från början för hon o sina kollegor är mycket mer utbiuldade på sårskador och har större erfarenhet av detta.
Vänlig som jag är säger jag bara "aha, ok", men inom mig kokar det. "varför i helvete har jag INTE fått gått hit innan då???? VA? VA? VA? Hade väl vart mer rätt att få gå hit ibörjan och fått allting rätt o riktigt istället för ett nytt slags bandage varjedag av helt olika sköterskor. Vissa hade ju aldrig ens sett en brännskada tidigare....."
Tur att hon förvandlats till den snälla damen och inte fortsatt vara den barska otäcka tanten då hade nog alla dessa tankar kommit ur min mun och hade säkerligen inte gort situationen bättre...´
Yeep nu har ni i stort sett nästan vart med mig på vårdcentralen i Skara.
Nu ska jag fortsätta med mitt så kallade lyxfru-liv och kliva nedför trappen och möta upp Super duper trevliga ...... EMELIE för en lunch *smasken*
Efter det ska jag hem o pilla mig i naveln tills det är dags för att gå ner till frissan och få håret fixst med sax och lite fräsch höstig färg. Då har jag iaf rätt att känna mig snygg efteråt och Kliva ut därifrån med lagom stora, sexiga kliv och rak i ryggen. YEEEEA!

1 kommentar:

Emelie sa...

haha du skriver så bra! Och TACK för lunchen! Det måste vi göra om snart ;) Kram <3