tisdag 15 september 2009

Denna dagen ett liv....

Det var väl så Farbror Melker uttryckte sig när ngt galet inträffade. Och Galet var ordet för dagen eller rättare sagt GALENSKAP!!
Ni många där ute har säkert hört på nyheterna om att Scan varslat typ 400 anställda.... BARA 300 av dom i Skara. HIpp Hippm Hurray(???)!! Vilket då betyder för mig och MÅÅÅNGA andra att deras livsviktiga inkomstkälla försvinner.
Livet skrattar mig just nu i ansiktet. Jag som äntligen tyckte att pusselbitarna börade falla på plats... Hittat mannen i mitt liv, Blivit gravid och lycklig och ska skriva på papper för att bli husägare...
KRASCH BOOM BANG!!
Där rasade hela mitt Liv Tack för den HK SCAN... Frågan är HUUUUUUUR tänkte ni våra grannar i öst. Vet ni verkligen hur många liv ni raserar??
Jag har det långt ifrån värst. Ägnar många tankar till alla som jobbat hela sina liv på Scan i Skara, på de som inte har någon utbildning (inte ens gymnasium!). De familjer som har både Mamma & Pappa arbetande i fabriken här i Skara!!
Många säger att man anpassar sig, det gör man, det vet jag. Många säger Nu öppnas massor med nya dörrar... mmm Kanske det. Just nu känns det faktiskt inte som någon tröst. Ni menar väl de förstår jag innerst inne, men lite svårt att se ngt gott i detta just i dettas nuet...
Hallå hur är det att vara arbetslös? Hur funkar det när man stämplar? Hur attraktiv är en småbarnsmorsa på arbetsmarknaden? Frågorna är många och ag tycker uppriktigt synd om den som skall komma inatt o ta emot alla frågor som snurrar i alla människors huvuden just nu...

Ska göa ett sovförsök igen nu... Ta ett djupt andetag och hoppas mardrömmen är över när jag vaknar nästa gång...

Inga kommentarer: