torsdag 2 april 2009

Tarzan is comming to town

Sitter just nu o knaprar i mig ett knäckebröd med leverpastej & hackad gurka och dricker ett glas mjölk. Hur gott som helst efter en jobbig natt. Helt slut i kroppen o knoppen. Har kännt mig ganska lättirriterad inatt, men man har ju upp o ner dagar.
va det dags att gå hem..jag kom till bilen... Tanken kryper sakta för bi som en banderoll "Va Fan ska du ta bilen till jobbet för???". Jag svarar ironiskt till mig själv med tillgjord röst "Jo för jag älskar att skrapa rut*pip*!!" What ever skarpar snabbt av rutan och full fläkt så man snabbt får sikt... eller iaf hyfsad sikt. Nu Äntligen hemma... slänger av mig jackan o väskan på stolen i köket... gör ett par knäckebröd o häller upp ett glad mjölk.


"MMm va gott det ska bli"


hinner knappt tänka klart tanken innan jag tar ett par steg mot vardagsrummet och plötsligt blir precis genomblöt om strumpan..

"DOOOORIS!!!"

Katt"gullet" har vält ut min vas med tulpaner och vattnet har runnit o bildat en pöl lagom där ja satte min fot. Herregud vilken bra start på dagen. Tur att man strax ska gå o lägga sig.

Fast just det.. måste ju upp kl 12. David kommer o lämnar Tarzan. Han skulle visst åka till Sthlm i helgen (bowlingtävling antagligen.) Så jag lovade att ta hand om honom.




Doris

Tarzan

2 kommentarer:

Fru Ljungner sa...

va stor och fin doris har blivit!

Anonym sa...

Haha! Dem är söta dem små liven. Jag har köpt skorna på H&M endast 129:- eller 149:- . Tyckte det var perfekt eftersom jag var ute efter låga egentligen men fick båda för samma pris av ett par, alltid kul att ghandla billigt :) Allt bra? Ja, visst är det underbart. Ha det bra, kram.

www.emmaacarolin.blogg.se