fredag 24 april 2009

Snicke Snackar Snacke Snack

Just hemkommen ifrån jobbet, gröten ligger i magen och humöret är väldigt bra. Känns son jag egentligen inte vill sova utan bara fixa och dona hela dagen. Hade egentligen planerat att slutstäda lägenheten klart idag men vackert väder och pill i fingrarna gör nog att jag skjuter upp det en dag till...

Har precis haft ett "moment" på jobbet när jag samtalade med min chef! Jag sitter med i en samrådsgrupp o företräder nattskiftet på vår avdelning (detta tillsammans med ett par andra) och i alla fulla fall så hade vi möte idag på morgonen klockan 5.10 för att vara exakt och avslutade strax efter 6. Framförde diverse åsikter gav lite beröm och en hel del kritik o förbättrings förslag som gruppen ville få fram. Det mötet gick väl som förväntat ungefär lite munnhugg och gläfsande käftar, men avslutades med glada miner.
Vad som fick på bra humör just det sista på dagen var att efter mötet pratades jag och chefen vid lite bara han och jag (då kan han nästan vara trevlig *chook*) Egentligen var det en fortsättning på en av diskussionerna vi hade på mötet men mer bara min egna åsikt. Om hur Jag tycker att en chef ska bemöta sina underordnande typ... Med beröm och artighet i fokus. I alla fall så slutade hela diskussionen väl (Nöjd med mitt framförande av hela grejen liksom.. MMMmm Japp det är jag!) Känns skönt när man man båda kan hålla ett vettigt samtal som inte spårar ur o där man faktiskt kompromissar fram en bra idé.
Måste säga att trots veckan har vart körig och att det vart lite turbulent angående företagets hantering av en del lagar, så kunde det nästan inte slutat bättre för min del!
Har lärt mig älska diskussioner och ännu mer att analysera dom för mig själv i efterhand :D

Nä hörre Ni nu ska jag nog allt ta o sova ett par timmar innan klockan ringer och det är dags att ta tag i dagens bestyr... DAGENS ROLIGA BESTYR!!!

Over & Out for now....

Bamsig vårkram ifrån mig till Er!!

Inga kommentarer: