tisdag 7 april 2009

Påskkärringar & Skafferidjävlar

oj oj va dagarna går fort. Snart är det påsk (igen...) då kommer man se barn krypa i trädgårdarna (kanske även en del vuxna) som letar efter färgsprakande påskägg fyllda med godsaker.
Suck... jag som just börjat min avgiftnings period.
Måste bli "sockerfri". Senaste tiden har mitt sockerberoende helt o hållet inte gått att kontrollera. usch usch. Nu har jag iaf klarat 2 dagar utan sötsaker, vittbröd, pasta o potatis. måste erkänna att denna dagen inte vart lekande lätt precis. Det är precis som det är en liten djävul som bor i skafferiet och som lockar med något varje gång jag går förbi. Men jag knaprar vitlök istället.. eller va vitlök för vampyrer?? Äh what ever vampyr eller djävul? steget däremellan är väl ändå inte så långt va?
Med andra ord känns det som att jag får stå över allt vad påskägg heter... eller? Hm.. det är så dubbel. Klart jag me vill käka påskgodis och gottesaker, men är det verkligen värt dessa avgiftningsdagar för att sedan börja om från noll igen på måndag? Haar inte riktigt bestämmt mig än.

Inga kommentarer: