torsdag 9 april 2009

in the middle of the night

Ligger här under duntäcket i soffan... Min älskling ligger i rummet intill o sussar sött. Rätt mysigt att höra hur han andas. SÅ lycklig som har honom!!
Lite segt bara att inte kunna sova när man tagit ledigt sista natten för att få en riktigt lång ledighet. Detta nattarbete kan driva mig till vansinne ibland men har hittat ett par annonser som verkade intressant ska försöka få iväg ett cv. Man måste ju prova iaf...
Ifall man får kalla fötter senare kan man ju alltid dra sig ur.

Jag saknar uppskattning för det arbete jag faktiskt gör (o fler med mig)! En klapp på axeln och ett par värmande ord skulle betyda en hel del! Känns inte som vi har rätt man/kvinna på rätt plats just nu. FÖR stora skillnader på folk o folk. Men det är u bara min åsikt. Någon annan kanske ser på situationen på ett helt anat vis. Stod o prata med en go kollega här om natten om hur bra stämning det faktiskt har vart förut (innan alla blev slutkörda och fick ont i sina kroppar!!) Vill egentligen inte vara en gnällig arbetare, MEN tycker att med uppskattning och rätt betalt så vore det faktiskt lite lättare att gå till arbetet.
Nu för tiden är det lättare att räkna dagarna som man skrattar till tårar. Förut var det tvärtom. Då kunde man stolt säga:Visst själva arbetet är väl inget vidare skoj, men Vi har så himla skoj så det spelar faktiskt ingen större roll.
Oj Oj Oj... Det saknar jag, Massor!
Men säger som högsta hönset att "Vi tjänar u så bra så vi ska inte klaga!"
Nog för pengar faktiskt betyder en hel del för en vanlig arbetare, men god stämning och uppskattning för det man presterar betyder också Otroligt mycket! Någon som säger emot?

Så det var några funderingar och åsikter kring arbetet så här riktigt tidigt på morgon kvisten. Kram på er! (Ni ser jag kan faktisk vara seriös ibland oxå...)

Inga kommentarer: