torsdag 2 april 2009

snoze

... denna snozw grej som nu förtiden finns på både väckarklockor och mobiler... mmm det är ingen bra grej för mig... eller typ väckarklockor över huvetaget... finns inget jag kan bli så blixtrande arg på som just när klockan/mobilen ringer och det är dags att gå upp.
Nu när det ringde kl 12. (liksom minst 2,5 timme för tidigt för att vara i normala fall.) så kände jag bara hur ag egentligen hade sådan enorm lust att kasta mobilhelvetet ut genom fönstret. Men fick inse att det skulle inte göra ngn större nytt. Det skulle ju bli glassplitter att städa upp och dessutom skulle jag ju behöva köpa en n y mobil (inget jag egentligen skulle gråta över men iaf), så ag behärskade mig och svingade fötterna ur sängen, vevade upp överkroppen ställde mig upp. DÅ blev jag pigg! Konstigt va!?! Solens varma strålar bländade mig så kvittrande och full av vårkänslor flög jag in i duschen. Han precics klart när det ringde på dörren...
Tarzan has arrived!! Blir mysigt att ha honom här i helgen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt så! För höstt och vinter vill man gärna gosa ner sig i soffan med mörka tjocka koftor och sockar. Det är så det är. Det är toppen här, hoppas allt är bra hos dig med? :) Kosten och motionen drabbas automatiskt när man flyttar eller renoverar det vill jag säga, vill inte ens tänka på hur mycket hämtmat och lite träning det blev när jag flyttade in till min pojkvän. Men iofs, när du flyttar och har dig motionerar du ju en del.. hihi. Det är så du får tänka! Ta hand om dig, kram.

Anonym sa...

/// förra inlägghet var från mig. emmaacarolin.blogg.se