måndag 31 augusti 2009

Sötman i Såsen gjorde Susen!

Åh ibland blir man bara sååå nöjd när man slänger ihop ngt som gå snabbt o lätt att äta. ´
Idag är en sådan dag...

Vi hade lite färdigkryddat kebabstrimmel i frysen och en halv påse wokgrönsaker...
Föst stekte jag köttet så de fick fin färg o lite yta och sedan i med grönsakerna kryddade upp det hela med slat, svartpeppar, korriander och klickade i ett par matskedar med mangochutney. Till detta hade jag kokat basmatiris, men tyckte att de skulle nog bli lite godare om man hade någonslags kall sås till...
Hm.. Drog pannan med kött o grönsaksblandningen åt sidan. Gick till kylen för att se om de fanns något som man kunde svänga ihop till en god sås.
Jajemensan.. Där fanns en lätt creme fariche, vitlök och så det sista lilla som var kvar i mangochutney burken (ca 1½ msk). Detta blandade jag ihop och sedan malde jag i lite vitpeppar från kvarnen och strödde över lite fling salt. Rörde om igen och Vips så hade jag gort en super god sås!
Något jag absolut tycker ni ska prova om ni har lite ont om tid en vanlig dag! funkar säkert fint med nudlar till oxå!

1 kommentar:

Fru Ljungner sa...

åh tusan nu blev jag supersugen på en lokalproducerad mangochutney, skitgod i alla såser/dipper!