tisdag 18 augusti 2009

Spridda tankar...

Haft lite svårt att sova inatt... det är så mycket man tänker på när någon i ens närhet försvinner oavsett om det är djur eller människa.
Jag har inte alls många bilder på min farmor, men hittade denna.


Farmor talade ofta om hur skojigt det var att åka i deras gamla bil och att hon tyckte de va roligt att sätta på sig den gamla hatten för att få den "rätta" känslan. Denna bild är från en bilutställning i Åker där de vann första pris för gulligaste bilen har jag för mig. Vet hur Stolt hon var för det för att inte tala om hur stolt farfar är.

Det är i alla fall så här jag vill minnas henne. Lite ihop kurad, mysigt leende och stolt! Kommer alltid minnas när vi lekte tåg nere i växthuset i Stallarholmen när hon fik dricka "kaffe" ur lerkrukor och hur hon förtust försökte efterlikna ett tågtjut "tuoot tuoot". Finns ett par goda minnen, samtidigt som jag har blivigt väldigt besviken på dem oxå... Deras jobba var allt för dom... Lite FÖR mycket ibland, men allt om det väljer jag att inte skriva om här.

3 kommentarer:

Jeanette sa...

mm tråkigt..beklagar.
Konstigt nog har jag inte träffat någon av de på de snart 4 år som vi varit tillsammans :/ Jobbet var nog störta delen av deras liv som jag förstått det tråkigt nog..

Ha det fint! :) blir kul när du kommer upp om vi hinner umgås lite :) kanske ta lite bilder på dig o magen sen o stefan :) får ev låna en studio..

kram kram

Miss Sunlight sa...

känner väl inte att det är med glädje jag måste åka hem nästa gång.....

Jeanette sa...

hmm ne sant..inte när det är begravning direkt :(