måndag 17 augusti 2009

Somaren som gick.....

Vad är en sommar utan smarriga Jordgubbar?
Dessa smakade ljuvligt i solsens sken på balkongen.

Älsklingen & Jag efter lyckad blåbärs jakt, trots mygg och annan ohyra som försökte skrämma iväg oss!

Första helgen på min och Älsklingens gemensamma semesterveckor for vi hem till min kära föräldrar för att ha en mysig lördag uppe i Stockholm med Gröna Lund ochmiddag i mysiga gamla stan. På Grönan Lyckades mamma och jag vinna högsta vinsten och vann 4 kg av Zoo, PimPim & Fruxo.

På promenaden i Gamla Stan så fick jag med mamma på kort för andra gången för dagen. Det är fler gånger än vad ja brukar lyckas med på ett decenium!! Just det Älsklingen vann en JÄTTEPLOPP på grönan oxå, ha ha. vi har vart lite trött på just de godiset ett tag nu.

Andra helgen på semestern så bar det av till härliga Öland och till Världens finaste Cissi och hennes Robban. Ett par riktigt trevliga dagar och en riktigt bra kväll fick vi i Slottsruinen där det vankades TAKIDA!!

Nä, det ser inte så gott ut, jag vet. Men skenet bedrar. RIKTIGA, HEMGJORDA Kroppkakor på en servering inte så långt ifrån Cissi & Robban. Älsklingen var ju tvungen att sättas på prov, hihi. Men jag tror nog att han gillade det... lite grann i alla fall....

Min faster, hennes man o min lilla guda söta kusin var på sitt sommarställe i Blekinge så eftersom vi inte var så långt ifrån passade vi på att hälsa på. Det är otroligt vackert och man bli så lugn i själen när man kommer dit!
Dessvärre fick vi abryta semestern här och åka hem eftersom min häst blev så pass dålig att vi var tvunga att hjälpa henne över till andra sidan...


Den 1 auguisti flippade jag ur av bara tanken att inte få se U2 när dom var i Sverige så ag bokade ett par sittplaster till spelningen samma kväll. Det blev riktigt bra plaster som va värda varenda krona!!

Scenen var grym, Showen Grym, Bono GRYM!!
Kvällen kunde inte misslyckas!


Bono Bad alla lysa med sina mobiltelefoner... Mäktigt att se hela Ullevi lysas upp av allas telefoner! En av sommarens häftigaste händelser!


V.32 började älsklingen jobba och då passade jag på att åka hem till min föräldrar på lite semester. När jag kom hem hade pappa gjort sig illa i fingret, vilket gorde att han fick tillbringa en eftermiddag på akuten för att få en dunderkur med pencelin. Som tur var så var det inte blodförgiftningn som jag o andra misstänkte.
Mamma tycker alltid det är så roligt när man kommer o hälsar på och vill göra de där lilla extra för en. Denna gången köpte hon ett kilo svenska goda kräftor som v smaskde på en mysigt kväll på altanen. Kräftor är mumsigt!!
Hela min sista vecka var det fin, fint väder och ett par eftermiddagar gick ag ner o la mig vid bryggan. Eftersom det ligger lite små båtar där är man oftats ensam vilket är otroligt skönt. Älskar att ligga o lyssna på de kluckande ludet när vågorna går emot de små båtarna och hur bryggan gungar så där skönt! Svensk sommar när den är som bäst!


Härligt med Semester, men nu är den slut och jag har redan hunnit arbeta en hel vecka!
Tänk nästa sommar kan jag vara ledig HELA sommaren och mysa med våran kommande goding!

Inga kommentarer: