söndag 10 augusti 2008

SHIT!! Otäcka hjärtegull.... (känsliga läsare varnas!)

Fy ni kan inte anan vad jag precis har upplevt!!!
Mitt söta lilla rara hjärtegull Har bajsat på sig!! Whächhh! Blääää!! Fyyyy!!! Urk!!!

Kommer från köket in i vardagsrummet för att titta till på tvn (jag står nämligen och ska baka en ost och skink paj till midddag) och undrar va de är för brunt på golvet... inser ganska snabbt (eftersom det doftar allt annat än gott) ATT DET ÄR BAJS!! Kattbajs!! Tittar mig om kring och ser hur Doris, mitt gulliga, rara lilla ull troll, glider om kring med rumpan mot backen och lämnad bruna BAJS spår efter sig... (det är nu jag börjr undar va fan ja skulle med en långhårig missebebis till!!) Hon har alltså vart på kattlådan,,, vart lite konstig i magen,,, some baj have fastnat i hennes päls runt omkring brunhålet liksom och sedan får hon inte dän det utn försöker gnida bort det mot golvet... *jag gråter av insickten att jag är den ända som kommer behöva ta hand om detta äckliga*

så... Jag får tag i lilla hjärtebajsgullet lyfter in henne på toan...stänger snabbt dörren. Tycker att de e bättre hon är på toan medans jag i lugn i ro kan ta hand om röran i rummet innan jag tar hand om hennes bajsrumpa... så fram med papper, skurmedel och plasthandskar och börjar skura, sedan fram med moppen mycket skurmedel igen och moppar hela lägenheten för säkerhetsskull.. allt detta medans Söta, rara illa hjärtegullet sitter inne på toan o skriker så det skär i mitt hjärta!
Färdig med rummet... nu e de dags att ta tag i det som ja för en stund sköt framför mig.... Doris päls och bajs... BLÄÄÄÄ!!! Fångar upp henne... försöker hålla i nackskinnet somtidigt som ja måste få på duschen, Fan draperiet är i vägen..måste släppa katten och dra undan det så de inte blir ner bajsat liksom... Doris skriker... jag får tag i henne igen,, just nu känns den lilla lilla toan VÄLDIGT stor... mina armar räcker inte till... så nu på med duschen ett fast grepp om katten och börjar tvätta.. TUR att det finns plasthandskar!! REN men hela badrummet, jag och Doris är genomblöta.. well well ingen bajsdoft längre iaf. Försöker torka henne så mycket jag kan men det är inte så lätt när missen sprattlar för sitt liv och hennes hjärta slår så ja tror att fan snart dör hon eller nått...Men vi Båda överlevde och efter att ha tvättat händerna bytt kläder och fått ordning på badrummet igen så kunde jag fortsätta med att fixa pajen...
så nu e den iaf i ugnen.... SHIT va ordet som beskriver denna händelse...
Man blir liksom rätt trött efter en sådan här händelse....

Inga kommentarer: