söndag 10 januari 2010

Börje Bappelsin

Snart har hela dagen gått och sakerna jag gjort o stegen jag gått kan man säga är lätträknade. På desperat jakt efter energi nu när snart Godingen bror o flickvän kommer hit så har jag tryckt i mig en vitamindrink och ätit en stor apelsin. Längesedan jag tyckte de va såååå gott med apelsin förresten...
Den var sådär prefekt som bara en riktigt perfekt apelsin kan vara... liksom perfekt perfekt.
För att kolla på det yttre vilket faktisk tär det man lägger märke till först så hade den ganska gropigt skal. ungefär som acnehud, fast på en apelsin är det liksom positivt.
Skalet var lagom tjockt och lätt att få bort. STORT + ! Väl inne i apelsinen så var det inte spoeciellt mycket vitt grejsmojs och det som fanns var lätt att pilla bort. Klyftorna delade sig enkelt när man tog ena halvan i båda händerna och liksom körde in tummarna i en skåra.... (hm... de där lät lite märkligt, eller så är det bara jag o min snuskiga fantasi...arbetsskada vill jag påstå!)
Smaken sedan.. GUDALIK!! Saftig, söt, syrlig och mycket apelsinsmak (klart den smakar apelsin tänker ni nu, men jag menar liksom att det smakade så där MYCKET liksom. nästan som när du öppnar ett juicepaket med apelsinjuice i då förståss.) !!!
SÅ nu vet ni hur en perfekt  buppelsin, Bapppleeesin.. APELSIN ska smaka och se ut!!

Mmmm!!

1 kommentar:

Elin sa...

hahahhaaha :P