söndag 20 december 2009

Julmys!

Så mysigt! Sent igår kväll fick våran fin,fina gran på sig lite kläder och står nu grön o grann i våran stuga!
Har alltid kört rött o guld som tema de andra åren, men eftersom det är silverblänk i fondtapeten så fick guldkulorna bytas ut mot silverkulor. Blev riktigt fint!!
Tyvärr är kortet lite mörkt, har den vanliga kameran på laddning så fick bli med mobilen...

Vi tog en rejäl sovmorgon idag eftersom klockan blev mycket igår och jag har dessutom haft en av de jobbigaste nätterna hittills i graviditeten. Sammandragningar o molvärk till o från. Hoppas verkligen att lilla liten förstått att det är strängt förbjudet att titta ut innan det slagit 00.01 natten till den 1 anuari 2010!!
Under dagen har vi bland annat pimpat vårat pepparkakshus. Blev ju såklart det snygaste som någonsin stått i nån hem... (haha tillåt mig små le...!!)
Har även var så fruktansvärt huslig och lagt in löksill och gjort egen senaps sill!! Måste bara säga att den senapssåsen blev så jäklans otroligt god så den är nästan värd att dö för!!!
Har även planer på att knåda ihop en bröddeg nu, men får se hur huslig jag orkar vara. Älsklingen har ju åkt o lekt med pojkarna i A-laget... :-)
När han kommer hem längtar jag efter att få provsmaka julegröten som jag kokade i förmiddags!! Mumms!! Tomtegröt med kanel, socker o mjölk!!!

Inga kommentarer: