fredag 4 december 2009

Big Mama going out!

Ska ikväll iväg o gotta gommen med julbord på Knistad Herrgård!! Hoppas Lilla liten oxå är hungrig för ikväll behövs vekrligen två magsäcker (eller ska man ta med en ryggsäck o proppa full så man har lute natta mat??)
Åh kan kanppt bärga mig!! Sill, lax, Jansson (frestelsen alltså), köttbullar, korvar.... TUR för mig att jag inte bantar eller går på någon konstig diet!!
Även om jag nu inte kan den lilla jäveln till maten så önskar jag nog att jag fått skjuts dit o hem. Inte nog med att man nu ska sitta helt bukastinn på vägen hem. Nu ska jag även konsentrera mig på att hålla bilen på vägen.

Så här i jultider har jag även en sak att bekänna.... Jag ÄR beroende av ..............
Kände bara att jag ville dela med mig för er. Riktigt jobbigt att erkänna!
Det liksom bara kommer PANG! Jag Måste Ha!!
Och NEJ.. det är ingen sen gravid-craving. Detta är nämligen något som återkommer varje Jul och Påsk. Dock är påsken lindrigare. Antagligen för att det inte gått lika långt emellan jul o påsk som påsk o jul....
Någon som känner igen sig?
Jag kan bara inte vara ensam!! ag menar alla borde ju vara beroende av denna magiska dryck egentligen.

Tänk er följande senarium....
Det ligger en alldeles färsk oäppnad flaska i kylen...
Av någon anldening så RÅKAR du ha en burk pepparkakor och en påse lussebullar i skafferiet. En mysig filt i soffan och något bra på burken... Hur kan man då Låta bli att ta oskulden på den härliga flaskan. Hälla upp den ljuva musten i ett litet glas (Ja Must smakar bäst i små glas, men gärna FLERA små glas!) sedan ett fat med pepparkakor som delar fatet med ett par fluffiga, mumsiga hemgjorda lussebullar...
HUR ÄR DET MENINGEN ATT MAN SKA KUNNA MOTSTÅ?????

Inga kommentarer: