fredag 18 december 2009

Det är friskt!!

Tillhör ni den gruppen som fullkomligt lovat er själva att INTE ta efter ett visst beteende eller vana som er mamma eller pappa har?

Jag tillhör den gruppen iaf... Vet inte hur många saker som jag lovat mig själv att INTE ta efter min mamma.
Kan nu meddela att det finns en sak som jag åkt dit på ordentligt.
Tadamtataaaaa..... "Vädringsmani". Vilket innbär att man liksom känner ett måste att vädra i sovrummet OAVSETT om det är snöstorm och 10 minnus ute eller sol o 10 plusgrader...
Detta har min älskade sambo numera fått erfara. Mest märkbart har det väl blivigt nu när jag mer än ofta känner känner mig som en kamin och därför tycker det är hur skönt som helst att vädra lääänge och gärna precis innan man ska sova.
Jag försöker intala honom varje gång att " Det är friskt Älskling" svaret och synen är nästintill den samma varje gång...
Och Nej han sover inte på bilden... han försöker efterlikna en puppa.


"mmm eller hur..."

Och så påstår han att jag är en tyrann?????

1 kommentar:

Jeanette sa...

haha.. söta ni är. A det har du rätt i tina vädrar hela tiden..och tjatar att vi ska göra det.. fast iof i stefans rum behövs det ibland :P

kram