fredag 4 februari 2011

The future starts Now...

Veckan då djävulen skrattar oss rakt i fejan!

Vilken dag de va igår och vilken vecka...  Det finns saker som man verkligen kan klara sig utan när man lever på mammapeng och en inte allför fet lön.

1. Att bilen går paj.
2. Att någon av hushållet många vitvaror går i strejk.
3. En enorm elräkning...
4. En räkning som man inte haft i kalkylen för denna månaden eftersom mannen på försäkringsbolaget klart och tydligt sagt att den kommer förtsa gången i Februari...
5. Att försäkringskassan strular så de dröjer innan man får pengar...

Hm... vilket av dessa alternativ har då hänt för oss denna månaden? ALLA!! *Underbart!*
Det är nu man får frågan om man inte har någon buffert. Jo, det hade vi... men den har försvunnit undan för undan och det har inte funnits utrymme för att fylla på.
Nu räckte ju iofs våra inkomster till månadens alla räkningar, men så många kronnor över till mat o oförutsedda utgifter blev det inte.
Jävligt tufft, men vi får se det som att något ska vi lära oss av det. Allting sägs ju ha en mening...

Mina tankar går till alla de familjer som faktiskt är fattiga, som kanske tvingas att inte betala hyran för att ge barnen mat på bordet!
Saken är den att man kan ju oftast göra något åt saken! Fy va hård jag låter, men för det mesta är det så att ingen annan än man själv kan ge sig fan på att man ska ta sig ur det.
Jag har gett mig tusan på att vi ska förbättra våran ekonomi, utan att slita ut kroppen på den industri jag tidigare arbetade på!
Detta arbetet börjar redan i kväll! För vid lunchtid idag åker jag, Wilda och en kusin till mig hem till Stallarholmen för att ha sminkvisningar. Något som vi ska ägna oss åt hela helgen.
Sminket kommer från ett företag som heter LR Health & Beauty Systems. Det är ifrån detta företaget som jag hämtat så mycket positiv energi den senaste tiden. Helt otroligt så kul det är när man träffar andra som både är rutinerade inom direktförsäljningsbranschen och såna som jag, som är precis i startgroparna. Alla är ju där för att de VILL vara där! Stor skillnad mot att stå på en industri där folk står enbart för att tjäna pengar och för det mesta inte har något intresse för produkten.

Pengar är inte allt, MEN de kan underlätta en hel del och nu tänker jag ta chansen till personlig utveckling och en mycket bra ekonomisk möjlighet!

Inga kommentarer: