måndag 1 september 2008

bananchokladkaka, kattmat och förlängningssladdar...

Ahh segt med måndag va tanken när ja vakna i dag på eftermiddagen. Alltid så fröbenat trött då... Men till slut så pallrade jag mig ur bingen och fixade fejan lite för att sedan ta en tur till Julahuset... lika bra att åka dit o inte behöva flänga runt över "hela stora staden". gicvk in på jula och käner mig skapligt vilsen där det va övervägande manliga gestalter i högre mellan åldern... och ännu mer vilsen skulle jag bli då jag kom till hyllan med bilschampo och bilputs i allaa dessformer och prisklasser... Har ju bestämmt mig för att tvätta bilen för hand i en "gör det själv" hall en dag denna veckan så schampo o svamp är nu inhandlat. valde ett mallanklasss schampoo... köpte till o med ett sådan där skinn som man tydligen ska torka av bilen med så det inte blir några fläckar :D. Sedan bar det iväg o leta efter antennsladd... köpte ju för kort sist o ja vill gärna ha TeVon mitt på väggen liksom... hittade inte någon antennsladd så ja blev tvungen att fråga.. "mitt på hylla Q" va svaret.. blev aningen irriterad av svaret och svarade ironiskt tillbaka "aha ja just det den hyllan" och gick sedan med blicken upp mot tacket och med stora ögon letande efter Q... tre minuter senare så hade ja nått fram till mitten på hylla Q och fann där precis som lovat antennsladdar i alla möjliga längde. jag tog 7,5 meter för säkerthets skull. Det visade sig senare bli helt perfekt!! hann även springa in på djuraffären strax innan stängning o roffa åt mig en påse med kattmat... "fan den har blivigt dyrare, 249:- 2kg" ja ja men den är ju i vilketfall riktigt bra fick ja trösta mig med när jag lämnade fram kortet för att betala..
phu så va man äntligen hemma och börja laga mat och sen blev de till atta baka en bananchokladkaka oxå hade ex antal övermogna bananer som låg i frukskålen och de vore ju synd att låta dem förspillas *tantvarning* ha ha
så den blir till jobbet som ja för övrigt måste rusa iväg till nu... sooo long :)

Inga kommentarer: