lördag 26 april 2008

Renovering, Grillpremiär, Praktiska prov & Vilda Western!

Våååår!!! Härliga Vår!

Riktigt nice med det fina vädret asså! Man blir ju som nykär bara av att solen värmer lite på min kind, helt underbart. Vi hade grillpremiär här förra lördagen tillsammans med Stefan & Helena. Det serverades benfri karré, min hemgjorda potatissallad, grillad halloumiost, sallad med feta ost och så klart lite gott bröd och ett fint röd vin! Mmm! En välbehövlig paus från allt anatomiplugg som ja suttit med hela veckan.
I tisdags var det nämligen dagen D. Dagen då vi skulle avlägga både teoretisk och praktiskt prov på masasgeutbildningen....gissa vad... JAG BLEV GODKÄND!! Fick riktigt fina ord efter den praktiska delen och kan inte låta bli att repetera de för mig själv i skallen... "Med beröm godkänt! Riktigt bra flyt och mycket bra grepp. Alla kan ju bli massör men de finns ju dem som har mer handlag än andra och de tycker jag att du har! Har du funderat på att läsa steg 2? Tycker att du ska göra det! som sagt riktigt Bra var detta!" Kan man låta bli att små le? Knappast!
Så nu väntar jag på att få rama in mitt diplom och att få hem min massagebänk som jag beställt, en svart Tarsus. med lite extra lull lull på som t.ex. ställbara armstöd. På tisdag får ja med den hem!! Riktigt nice! Känns som om allt bara e påväg att liksom bli så bra. Bara hoppas att de ringer från Västerbybadet och säger att jag fått jobbet. Vore liksom pricken över I attfår sluta på Scan, slippa jobba natt och framför allt slippa de jävla slitet som tär på min kropp. ryggont och axel problem när man inte ens är 24 liksom... som en person ja känner skulle ha sagt "PRECIS huuur bra som helst...".
På tal om "hur bra som helst" så börjar faktiskt badrummet ta riktig form och det blir verkligen Såååå Snyggt! Jag är skit nöjd med valet av kakel, mosaik o klinker... efter helgen är de så gott som färdigt o då är det dags att sätta in alla möbler o så.. duschväggarna får vi nog vänta på ett par veckor till men de gör inget just nu för jag är då glad att de blir sån otrolig skillnad.



Idag dåra så är det dags för såkallad personalaktivitet... och vi ska till ett ställe mellan Skara och Vara för att prova på att rida westernridning. efteråt blir det 2 rätters i salonen och diverse för friskningar. Ska bli riktigt skoj att se alla som är så kaxiga i vanliga fall, ha ha. Bara aningens skadeglad.... lovar att de kommer upp lite bilder så småningom... Jag ahr ju aldrig ridit just western förut iaf inte på riktigt så det ska bli riktigt spännande!
Men nu kanske det är dags att försöka sova igen... vaknade och hela hjärnan spritte av idéer så ja va tvungen att gå upp lite. Annars hade ja blivigt tokig tror jag. Funderar på att ställa klockan lite tidigare än David för att åka till Blombacka och köpa färskt frukostbröd... får se... men de är väl tanken som ränkas.. eller? :)

Ja ja massa goa vår kramar!!
Cissi

Inga kommentarer: