onsdag 17 februari 2010

"M" som i Mamma

Så var det ännu en ny dag... Nya blöjor att byta... Ännu mer mjölk att producera...
Härligt!!
Fast idag ska jag faktiskt ta mig och Wilda på en tur till Lundsbrunn och hälsa på Helena en sväng. Ut och rasta henne lite, Helena alltså...som just nu sitter o skriver på en hemtenta för brinnande livet så jag VET att hon kommer behöva friskluft strax efter lunchtid ;)
Idag, tillskillnad från igår, så har jag haft en lugn morgon. Jag fick faktiskt ta en dusch (typ 5 minuter lååååång!!) så jag slapp vänta till nästaliv. Just nu sitter jag med datorn i knät (öh som om ni inte fatta liksom...) och en skål med en någonslags röra jag svängde ihop av en tomat, ½ röd paprika, ca 1 dl keso och lite kryddor... det fick bli min frukost idag. Jag har börjat tappa inspirationen för att fixa en god frukost eller rolig middags mat och det får mig att bli lite orolig/deppig. Jag Älskar ju att laga mat och att baka!! Det är bara det att energin går åt på dagarna så det finns inte mycket kvar efter klockan 17... Måste försöka hitta den där energin någonstans. Kanske får gå ner i förrådet o se ifall den råkat hamnat i en av lådorna där??

Nä hepp nu fortsätter mitt liv som MaMMa.... Ni får ett par bilder från gårdagen då Vi var några MaMMor som träffades för att smocka i oss varsinn smaskig semla. Det var ju självaste semeldagen igår juuu!!
Alla Fin Fina Brudar!
f.h. Tilde, Meja, Wilda & Linnéa

Sara & Tilde och i bakgrunden skymtar Catrin med sin Meja.
Carro fick jag inte med på kort denna gång, men hon var oxå där!

2 kommentarer:

sneki sa...

Hoppas ni har en riktigt bra dag! :)

Jeanette Lindvall - FOTOBLOGG sa...

Så söta :D
Kram